ZABAWY NA ŚNIEGU… BAWIĘ SIĘ BEZPIECZNIE
Kształtowanie nawyków bezpiecznej zabawy na śniegu, rozwiązywanie zagadek słownych, obrazkowych i ruchowych – usystematyzowanie wiedzy dotyczącej zimy, malowanie białą farbą na folii aluminiowej (lub celofanie) – rozwijanie ekspresji plastycznej; próby śpiewania piosenki w tempie wolnym, średnim i szybkim.
KARNAWAŁ W NASZYM PRZEDSZKOLU
Poznawanie utworów literackich o wartościach wychowawczych – nabywanie umiejętności formułowania wypowiedzi z użyciem poprawnych gramatycznie zdań; posługiwanie się pojęciami dotyczącymi wielkości, długości, położenia przedmiotów w przestrzeni oraz nazwami kolorów ; improwizacje ruchowe z wykorzystaniem fragmentów muzyki klasycznej m.in. Straussa, Szostakowicza, Prokofiewa – rozwijanie dziecięcej ekspresji ruchowej.
MOJA BABCIA I MÓJ DZIADEK
Prowadzenie rozmów w oparciu o galerię rodzinnych fotografii – przekazywanie w formie krótkich wypowiedzi informacji o najbliższych; ćwiczenie pamięci logicznej i mechanicznej podczas nauki wiersza; wykonanie laurki z wykorzystaniem kolorowego papieru- doskonalenie motoryki małej, manipulowanie dostępnym materiałem; ćwiczenia słuchowe – rozpoznawanie i nazywanie określonych dźwięków i odgłosów.
POZNAJEMY URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE
Zapoznanie z wybranymi urządzeniami elektrycznymi , ich wyglądem i sposobem działania, poznanie zasad bezpiecznego zachowania podczas obsługi urządzeń elektrycznych, rozwijanie myślenia logicznego, ćwiczenie skupienia uwagi, klasyfikowanie przedmiotów wg cechy jakościowej, dostrzeganie podobieństw; gra na instrumentach perkusyjnych.
Wiersz „Zima”
(aut. D. Gellner)
Zima wcale nie jest cicha.
W zimie wiele głosów słychać:
Dzwonią dzwonki, trzeszczą sanie -
To jest właśnie zimy granie.
Mróz
Wygrywa groźnym palcem
Na klawiszach sopli walce,
Wiatr za płotem gwiżdże, hula...
Bęc
Upadła śnieżna kula.
Pewnie dzieci grają w śnieżki.
Szurr - ktoś zgarnia
Śnieg ze ścieżki.
Dzwoniec gubi się w piosence,
A my
Wyciągnijmy ręce
I chwytajmy śnieg mięciutki - śnieżne gwiazdy,
Zimy nutki.
Piosenka „Pytania do babci i dziadka”
(sł. Ł. Tartas, muz. W. Korthals)
Babciu powiedz jaka byłaś w swoich szkolnych latach
Czy wolałaś w szkole siedzieć czy na dworze ganiać
Czego bałaś się naprawdę z czego się cieszyłaś
Czy lubiłaś śpiewać tańczyć czy cichutka byłaś
Czy dostałaś kiedyś lalkę albo może misie
Czy wolałaś czekoladę landrynki czy ptysie
Gdzie jeździłaś na wakacje z kim się przyjaźniłaś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaka byłaś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Dziadku przyznaj się czy dzieckiem raczej grzecznym byłeś
Procą łukiem czy pukawką w lesie się bawiłeś
Czy zrywałeś kiedyś jabłka w sadzie od sąsiada
Czy biegałeś po kałużach kiedy deszcz napadał
Czy ciągnąłeś za warkocze swoje koleżanki
Czy to prawda że z tornistra robiło się sanki
A czy w Indian i kowbojów bawić się lubiłeś
I czy można cofnąć czas by zobaczyć jaki byłeś
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Super by było tak wyczarować
By z małą babcią pospacerować
I z dziadkiem naszym małym chłopakiem
Na koniec świata iść górskim szlakiem
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię
Babciu kocham Cię
Dziadku kocham Cię