- WITAMY NASZE PRZEDSZKOLE – ustalanie zasad obowiązujących w przedszkolu
i wdrażanie do ich przestrzegania, zachęcanie dzieci do swobodnych wypowiedzi; ćwiczenia w liczeniu- przeliczanie elementów wg możliwości dzieci. - JESTEM PRZEDSZKOLAKIEM – kształtowanie umiejętności społecznych dzieci – porozumiewanie się z kolegami i dorosłymi, zgodne funkcjonowanie w zabawie
i w sytuacjach zadaniowych; doskonalenie umiejętności rysowania postaci człowieka. - UMIEM ZACHOWAĆ SIĘ W ŁAZIENCE I PRZY STOLE – kształtowanie nawyków higienicznych: prawidłowe mycie rąk i zębów, wdrażanie do kulturalnego zachowania się przy stole, utrzymywanie ładu i porządku w sali; wskazywanie i nazywanie poszczególnych części ciała.
- BEZPIECZNY PRZEDSZKOLAK – poznawanie zasad ruchu drogowego dotyczących prawidłowego i bezpiecznego poruszania się ulicami; doskonalenie umiejętności określania kierunków: w prawo, w lewo.
Wiersz „Dyżurny" Cz. Janczarskiego
Mina poważna, zafrasowana:
Jurek ma dyżur dzisiaj od rana.
-O, być dyżurnym to nie zabawa!
dyżur w przedszkolu to ważna sprawa
Trzeba nakarmić wesołe rybki,
które w akwarium patrzą przez szybki.
I trzeba kwiaty podlać w wazonie:
kaktus włochaty, dwie pelargonie...
Trzeba też schować klocki do skrzynki,
gdy dom budować skończą dziewczynki.
Trzeba pamiętać o tym i owym.
Naprawdę dzień to pełen roboty!
Piosenka „Uwaga – czerwone światło” - sł. M. Terlikowska, muz. T. Kierski
- Czy to duże miasto, wioska czy osada,
kto uważnie chodzi, ten pod nic nie wpada!
Kolorowe światła obok skrzyżowania:
jedno iść pozwala, drugie iść zabrania.
Refren: Bądźmy uważni! Bądźmy ostrożni!
- Ten czerwony sygnał przejść nam nie pozwala,
Gdy czerwonym okiem patrzy na nas z dala!
A zielony sygnał oko ma zielone,
mówi: bardzo proszę przejść na drugą stronę!
Refren: Bądźmy uważni! Bądźmy ostrożni!
- Przejście przez ulicę nie jest trudną sprawą:
Najpierw spójrzmy w lewo, potem spójrzmy w prawo!
Jeśli nic nie jedzie, można iść bezpiecznie,
ten drogowy przepis trzeba znać koniecznie.
Refren: Bądźmy uważni! Bądźmy ostrożni!