Kierujemy się zasadą: "pokaż, a zapamiętam, pozwól wziąć udział, a zrozumiem".
Stosujemy też naczelną zasadę koncepcji planu daltońskiego, która brzmi „nauczycielowi nie wolno robić niczego, co dziecko potrafi zrobić samo”.
Zajęcia prowadzimy w oparciu o:
- obowiązującą "Podstawę programową wychowania przedszkolnego dla przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych oraz innych form wychowania przedszkolnego"
- "Dziecięcą matematykę" - E. Gruszczyk-Kolczyńskiej
- "Wokół przedszkola" - M. Kwaśniewskiej, J. Lendzion, W. Żaby-Żabińskiej
- Mamo, tato idę do przedszkola”- Program adaptacji dziecka do przedszkola
- „Każdy przedszkolak wie, jak zachować się" - program wychowawczy
Realizujemy również inne programy:
- "Bezpieczny Przedszkolak"
- "Kubusiowi Przyjaciele Natury"
- "Czyste powietrze wokół nas"
- Międzynarodowy Program Profilaktyki Zdrowia Psychicznego "Przyjaciele Zippiego"
- "Co warto jeść?"
- "Akademia Zdrowego Przedszkolaka"
- "Akademia Aquafresh" - Ogólnopolski Program Edukacji Zdrowotnej dla Przedszkolaków
- "15 minut z matematyką"
- Zabawy fundamentalne
Innowacje:
- „ Zabawy z językiem angielskim”
- „ Bawię się, uczę, poznaję świat poprzez codzienne zabawy fundamentalne"
- „Nie rób za mnie nic co potrafię zrobić sam” – zajęcia w oparciu o koncepcję planu daltońskiego
- "15 minut z matematyką każdego dnia"
- "Książeczki na radości i smuteczki"
Stosujemy nowatorskie metody prowadzenia zajęć, m.in.:
- Koncepcję planu daltońskiego
- zabawy fundamentalne
- Edukację przez ruch D.Dziamskiej
- Ruchu Rozwijającego W. Sherborne
- Metodę Dobrego Startu M. Bogdanowicz
- metodę R. Labana
- globalnego czytania I. Majchrzak
- gimnastykę mózgu P. Dennisona
- metodę C. Freineta
- muzykoterapię, arteterapię
- terapię poprzez bajki
- techniki twórczego myślenia
- Metody Pedagogiki Zabawy
Zadania przewidziane do realizacji na rok szkolny 2020/2021:
Rozwijanie umiejętności posługiwania się technologią informacyjną - poznawanie możliwości i zagrożeń korzystania z nowych technologii.